zaterdag 16 november 2013

Bomberhat - Pilotenmuts

Laatst zag ik op deze blog een tutorial voor het maken van een pilotenmuts. Aangezien de zoon nog geen lekker warme muts had voor deze winter leek dit me wel een leuk project.
 
Ik ging op zoek en vond hier een patroon. Omdat ik de uitleg van de tutorial toch niet helemaal begreep ging ik op zoek op youtube en vond een filmpje van Threadbanger Projects. Het patroondeel van de oorflappen paste ik na het bekijken van het filmpje een beetje aan.  Vooraan een stukje extra en aan de zijkant en achterkant van de oorflap knipte ik een centimeter weg. Daarna knipte ik de patroondelen uit verschillende lappen bruine ribbelstof die ik gratis had meegekregen bij de kringloop en voor de binnenvoering gebruikte ik een oud kussenovertrek. Aan elkaar naaien zoals ze in het filmpje laten zien en tadaaaa:

 
 

                                                                    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten