dinsdag 10 december 2013

Gehaakte ketting met kralen

Het spookte al een tijdje door mijn hoofd ... zo'n mooie ronde gehaakte ketting met kleine rocailles.
 
Na een zoektocht op internet en het bekijken van tig filmpjes op youtube ging ik aan de slag. Daarna volgde een avond met een hele hoop mislukkingen maar zo rond een uur of 1 's nachts produceerde ik mijn eerste kleine proefstukje. Moe maar tevreden kroop ik in bed.
 
De dagen erna ging ik aan de slag met wat een halsketting zou worden. Ik berekende aan de hand van het proefstukje hoeveel kralen ik nodig had en zodoende werden er 1170 rocailles aan een stevige nylondraad geregen.
Na een week lang iedere avond wat te haken was hij eindelijk af!!!!

Zelf proberen? Hier vind je een duidelijk filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten